پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
تیتر ۲۰/ یادداشت
شرکت فولاد مبارکه رضایت مشتریان را دراولویت برنامه‌های خود دارد و همین موضوع باعث شده تا این مجموعه در تلاش برای توسعه سبد محصولات خود باشد. اتفاقی که علاوه بر مشتری مداری، منجر به افزایش درآمد این مجموعه می‌شود.  
کد خبر: ۶۷۳۳۵

تیتر20-  فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین بازیگر صنعت فولاد در تلاش است تا با توسعه سبد محصولات خود، نقش مهمی را در صنعت فولاد و تامین صنایع پایین دست ایفا می کند.


 درواقع فولاد مبارکه می داند یکی از اصلی ترین فاکتورها برای توسعه فعالیت هایش توسعه سبد محصولات و در اختیار داشتن رضایت مشتریان چه در بازار داخلی وچه بازارهای صادراتی است. 


فولاد مبارکه با رصد بازارهای تقاضا به دنبال تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است که بتواند از محل آن سودآوری بیشتری به همراه داشته باشد. از سویی دیگر امروز در صنعت فولاد واحدهایی عملکرد موفق خواهند داشت که تمرکز خود را بر توسعه سبد محصولات گذاشته و به دنبال توسعه سهم خود از بازار است. 


توسعه تولید ورق های مختلف در فولاد مبارکه باعث شد تا این مجموعه اصلی ترین تامین کننده مواد اولیه برای صنایع پایین دستی باشد. درواقع امروز فولاد مبارکه و زیرمجموعه های آن تولیدکننده اصلی ورق برای صنایع خودرویی و لوازم خانگی هستند. 


حالا در آخرین تغییرات در بحث تولید تختال به سراغ گریدهای جدید رفته تا بتواند سطح مشتریان خود را گسترش دهد. در نتیجه تولید تختال مطابق با آخرین الزامات و استانداردهای جهانی در واحد ریخته‌گری مداوم در زمره اهداف این واحد قرار گرفته است. 


با توجه به اهمیت تولید فولادهای با ضخامت و عرض بالا، پس از دستیابی به موفقیت تولید تختال با ضخامت ۳۰۰ و همچنین تولید تختال با عرض ۲۰۲۵ میلی‌متر، تختال با عرض ۲۰۳۷ میلی ‌متر بنا به سفارش مشتری تولید شده است. 


در این پروژه افزایش عرض تختال بدون افزودن تجهیزات جدید و تنها با استفاده از امکانات موجود ماشین ریخته‌گری ۵ صورت گرفت. از طرفی، با توجه ‌به شرایط ویژه دو گرید ۴۱۳۸ و ۴۱۷۸ و با توجه ‌به تلرانس صفر درخواست ‌شده در سفارش، تولید این محصول صادراتی تنها با انجام بررسی‌های دقیق و محاسبات پیچیده در حوزه ‌های مکانیک و متالورژی امکان ‌پذیر شد.


درواقع فولاد مبارکه براساس نیاز مشتری به سراغ محصولات جدید رفته است که حالا دستیابی به گرید های جدید می تواند بر سهم صادراتی این مجموعه هم اثر گذار باشد. اتفاقی که ارز آوری برای فولاد مبارکه را افزایش می دهد. 


اما توسعه سبد محصولات در این مجموعه می تواند حاکی از موضوع دیگری نیز باشد، بی شک توسعه سبد محصولاتی و همچنین تولید محصولات سفارشی، نشان می دهد که توان فولاد مبارکه در تولید و ارتقای تکنولوژی بسیار بالاست. 


بالا بودن توان تکنولوژی و ساخت داخل منجر به افزایش توان رقابتی می شود، مسئله ای که در سال های اخیر در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده تا سهم تولید و صادرات این مجموعه در صنعت فولاد کشور افزایش پیدا کند. 


در ادامه این مسیر با دستیابی به انقلابی صنعتی نسل چهارم بی شک با توسعه سبد محصولات، فولاد مبارکه سهم به سزایی در توسعه اقتصاد غیر نفتی خواهد داشت. 

ارسال نظرات
موضوعات روز